Můj účet (přihlásit / odhlásit) | Zaregistrovat se | Přihlásit se jako administrátor
Hledat


Hlavní menu
· Úvodní strana
· 01) Nově přidané články
· 02) Poslat článek
· 03) Archiv článků
· 04) Fotogalerie
· 05) Kniha návštěv
· 06) Ankety
· 07) Napište mi
· 08) Doporučte web
· 09) Statistiky webu

Kdo je právě on-line
Právě je 5 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online.

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Vyhledávání na webu



Anketa
Jak se ti líbí tato stránka?

Líbí, je inspirativní.
Mám některé výhrady - napíšu je do knihy návštěv.
Nelíbí se mi.
Nezajímá mě.



Výsledky
Ankety

Hlasů: 119
Komentářů 0

Přihlášení
Přezdívka

Heslo

Ještě nemáte svůj účet? Můžete si jej vytvořit zde.

 
Indie 2004 Jak jsme cestovali
PoslalPepik v Wednesday, 05. January 2005 @ 22:27:52 CET
Přispěno Pepik

Do Indie jsme odlétali s jasnou představou, že máme málo času – 24 dní, což se ukázalo opravdu málo, že nemáme chuť trávit čas v nepohodlných vlacích a nepříliš bezpečných autobusech (to ovšem byla jen naše utkvělá představa, žádná konkrétní zkušenost), a tak volba byla jasná: letadlo. Vyčetli jsme, že v této obrovské zemi si lze pořídit tzv. airpas, jakousi permanentku na letadla a v průběhu 14 dní si volně létat v rámci cca 600 dolarů. Sice jsme neslyšeli o nikom, kdo by to takto praktikoval, ale jednou musí být vždy někdo první. Nebyli jsme. Nefunguje to. Několik dní jsme si lámali hlavu, jak cestu naplánovat, abychom viděli vše, co chceme. Hodně jsme slevovali, přesto neuspěli. Airpas vám bez mrknutí oka a s úsměvem prodají obě letecké společnosti, které službu zavedly – Jet Airways stejně jako Indian Airlaines, ale místa v letadle už vám negarantují. Často vám nabídnou místo letenky pouze tzv. waitting list, tzn. čekáte do poslední chvíle, jestli bude v letadle volno. A pokud není člověk sám, může čekat i několik dní. Ale pokud si koupíte jednotlivou letenku, místo se jako zázrakem pro vás v letadle najde. No a tak jsme létali jednotlivě a bez velkého plánování. Tedy vlastně s plánováním, ale pružně jsme lety vyměňovali, což nebyl problém.

Ale pokud můžeme radit: celý Radžastán létat nemusíte. Dneska bychom to už udělali jinak. V Radžastánu bychom jeli najatým autem a pouze veliké vzdálenosti přelétávali. Místní cestovky to tak doporučují, ovšem dost draho. Lze si najmout soukromníka, bude s vámi jezdit levněji. Nejlépe je ale najmout si ho až v Jaipuru či jiném radžastánském městě. V Dillí, které je drahé, jsme stejně žádného soukromého taxíka nenatrefili. V Indii fungují prý dobře vlaky i autobusy, to jsme ale vzhledem k času nezkoušeli.

Náš itinerář:

1. - 2. den Dillí 3. – 4. den autem do Agry (Tádž Mahál) a Fatepur Sikrí 5. – 8. den Jaipur (letecky) + Amber+ Puškar (jednodenní výlet autem) 9. – 11. den Udajpur (letecky) 12. – 13. den letiště Dillí - marné čekání na spoj do Varanásí – letiště bylo zavřené 13. den večer odlet do Bombaje 14. den – odlet do přímořského státu Góa 14. – 22. den u moře Palolem beach + Ajuna beach + Old Goa + Pandžim 23. – 24. den Bombaj

Díky teroristům bylo letiště do Varánásí minimálně dva dny uzavřené (oficiální verze ale byla „špatné počasí“). A tak po dvou dnech čekání na letišti jsme se tohoto města museli s lítostí vzdát. Pepík s Vaškem popisují, jak probíhaly naše nejhorší indické hodiny:

Po obvyklých velmi důkladných letištních bezpečnostních procedurách jsme nasedli do letadla, motory zaburácely, připoutali jsme se a letuška začala znuděně předvádět, co bychom museli absolvovat, pokud by letadlo havarovalo. Sice tomu nikdy nikdo nevěnuje pozornost, protože všem je jasné, že při nehodě letadla už je úplně jedno, kterou stranou se nafukuje plovací vesta…..Najednou však motory ztichly a letuška mizí. Asi po hodině netrpělivého čekání v rozpáleném letadle bez klimatizace, kdy se všichni dohadujeme, co se děje, zda je letadlo rozbité, či nemá natankováno, nám vylepšují náladu výborným obědem. Po kávě nás ale z letadla vyhánějí. Po dvouhodinovém čekání v letištní hale se let do Varanásí bez náhrady ruší. A samozřejmě všechny letecké společnosti mají let na příští den již dlouho dopředu vyprodaný. Nevěřili byste, jak všichni zuří. Amerikáni bouchají pěstí do stolu, Němci se dožadují jakéhokoli šéfa, Izraelci chtějí okamžitě peníze zpět. Pouze jeden svatý muž a dva starší Japonci se nepřítomně usmívají a pokojně sedí dál. Asi po hodině nepředstavitelného zmatku se hala pomalu vyprazdňuje. My vytrvale zůstáváme a snažíme se najít nějaké východisko. Podařilo se. Za příplatek jsme získali let na druhy den do business class. Hurá... Ubytováváme se ve společné noclehárně na letišti s vědomím, že pobyt ve Varánásí bude o den kratší. Jedinou útěchou je, že máme o něco dražší letenky, a tak nárok na další čekání v salonku, kde je konzumace jídla a pití zdarma. Po takovém celodenním čekání se však tato pofidérní výhoda mění v těžký handicap. Vláčíme s sebou halou přecpaná, znuděná a bezvládná těla neschopná jakékoli akce. Co dál? Po 28 hodinách trpného čekání, jestli do Varanásí něco odletí, myšlenku na svaté město definitivně vzdáváme a pokoušíme se sehnat jakékoli letadlo, hlavně pryč z Dillí. Všechny lety směrem na sever jsou však zrušené, nebo mají velké a nepředvídatelné zpoždění. Slečna Vanita u okénka Jet Airways nám ale dává naději, ze bychom snad asi za dvě hodiny mohli odletět na jih do Bombaje. Odlet je v 17.10, boarding time je 16.40. V 16. 30 se máme přijít zeptat, kdy se můžeme informovat, zda pro nás má letenky. V 16.40 oznamuje, že opravdu poletíme. V 16.50 však nemáme ani letenky, ani boarding pass, ani špetku sebevědomí, o energii nemluvě. Jsme ztraceni v mumraji přeplněných vozíků, domorodců v turbanech a sárí, všichni se přesouvají všemi směry, ale hlavně nás chtějí odstrčit od okénka s naší Vanitou. Náhle se ale situace vyjasní, máme vše potřebné. V 17.07 proskakujeme za pomoci zřízence všechny check pointy a naskakujeme do téměř rozjetého letadla. V 17.12 rolujeme směr Bombaj. Na cestách není nouze o vzrušení, pořád se něco děje.

 
Příbuzné odkazy
· Více o Indie 2004
· Novinky od Pepik


Nejčtenější článek o Indie 2004:
Udajpur


Hodnocení článku
Průměrné skóre: 0
Hlasů: 0

Prosím, hlasujte pro tento článek, zabere Vám to jen vteřinu:

Výborný
Velmi dobrý
Dobrý
Obyčejný
Špatné


Možnosti

 Vytisknout stránku Vytisknout stránku

 Poslat tento článek známým Poslat tento článek známým


Podobná témata

Indie 2004

"Přihlášení" | Přihlásit/Vytvořit účet | 0 komentáře
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím zaregistrujte se

Stránky zprovoznil TomasHoly.com.
Web site engine code is Copyright © 2003 by PHP-Nuke. All Rights Reserved. PHP-Nuke is Free Software released under the GNU/GPL license.
Generace stránky: 0.08 Sekundy